Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh dvoumotorového letounu kategorie pro sběrnou dopravu
Horák, Marek ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem verze letounu EV-55 Outback, vybavené přetlakovou kabinou. Jsou v ní uvedeny obecné zásady a požadavky předpisů na konstrukci přetlakových kabin. Obsahuje návrh úpravy trupu oproti nepřetlakované verzi letounu a také návrh jeho konstrukce. Práce dále obsahuje návrh konstrukce a zástavby systému klimatizace a nouzového kyslíkového systému. Součástí práce je také rozbor hmotností a kontrola centráže, definici zatížení přetlakové kabiny s jednoduchou pevnostní analýzou a výpočet základních letových výkonů. Na základě výsledných hmotností a letových výkonů je pak navržený letoun porovnán s obdobnými konstrukcemi jiných výrobců.
Modifikace letounu RAPID 200 pro vlekání
Seďa, Ondřej ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem modifikace letounu RAPID 200 (Skyleader 200) pro vlekání při dodržení maximální vzletové hmotnosti 450 kg. Obsahuje návrh úpravy konstrukce, hmotnostní rozbor těchto úprav a kontrolu centráží. Práce dále obsahuje návrh zástavby pohonné jednotky sestávající z motoru M 132 a vrtule V 541.2, vlečného zařízení a přistávacího zařízení, výpočet zatížení pohonné jednotky a vlečného zařízení a výpočet základních výkonů. V neposlední řadě je součástí práce zhodnocení ekonomie provozu, stanovení provozních charakteristik a použití letounu pro speciální účely.
Využití kompozitních materiálů v civilním letectví
Nožička, Radek ; Molliková, Eva (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Tato práce je zpracována formou rešerše a pojednává o využití kompozitních materiálů v civilním letectví s důrazem na konstrukce dopravních letadel. První část práce se zabývá obecným rozdělením kompozitních materiálů a popisem jednotlivých druhů matric a výztuží. Druhá část práce dává stručný přehled o historii využití kompozitů u dopravních letadel, popisuje rozdělení letecké konstrukce, pojednává o nepoužívanějších kompozitních materiálech v leteckých konstrukcích a nabízí přehled nejpoužívanějších výrobních technologiích.
Modifikace letounu RAPID 200 pro vlekání
Seďa, Ondřej ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem modifikace letounu RAPID 200 (Skyleader 200) pro vlekání při dodržení maximální vzletové hmotnosti 450 kg. Obsahuje návrh úpravy konstrukce, hmotnostní rozbor těchto úprav a kontrolu centráží. Práce dále obsahuje návrh zástavby pohonné jednotky sestávající z motoru M 132 a vrtule V 541.2, vlečného zařízení a přistávacího zařízení, výpočet zatížení pohonné jednotky a vlečného zařízení a výpočet základních výkonů. V neposlední řadě je součástí práce zhodnocení ekonomie provozu, stanovení provozních charakteristik a použití letounu pro speciální účely.
Návrh dvoumotorového letounu kategorie pro sběrnou dopravu
Horák, Marek ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem verze letounu EV-55 Outback, vybavené přetlakovou kabinou. Jsou v ní uvedeny obecné zásady a požadavky předpisů na konstrukci přetlakových kabin. Obsahuje návrh úpravy trupu oproti nepřetlakované verzi letounu a také návrh jeho konstrukce. Práce dále obsahuje návrh konstrukce a zástavby systému klimatizace a nouzového kyslíkového systému. Součástí práce je také rozbor hmotností a kontrola centráže, definici zatížení přetlakové kabiny s jednoduchou pevnostní analýzou a výpočet základních letových výkonů. Na základě výsledných hmotností a letových výkonů je pak navržený letoun porovnán s obdobnými konstrukcemi jiných výrobců.
Využití kompozitních materiálů v civilním letectví
Nožička, Radek ; Molliková, Eva (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Tato práce je zpracována formou rešerše a pojednává o využití kompozitních materiálů v civilním letectví s důrazem na konstrukce dopravních letadel. První část práce se zabývá obecným rozdělením kompozitních materiálů a popisem jednotlivých druhů matric a výztuží. Druhá část práce dává stručný přehled o historii využití kompozitů u dopravních letadel, popisuje rozdělení letecké konstrukce, pojednává o nepoužívanějších kompozitních materiálech v leteckých konstrukcích a nabízí přehled nejpoužívanějších výrobních technologiích.
FUZZY LOKALIZACE ZDROJŮ AKUSTICKÉ EMISE V CYKLICKY ZATĚŽOVANÉ LETECKÉ KONSTRUKCI
Blaháček, Michal ; Převorovský, Zdeněk
Tato práce se zabývá možnostmi zvýšení přesnosti lokalizace AE zdrojů v takových situacích, kdy jsou na ni kladeny zvýšené nároky a standardní chyba lokalizace 100-1000 mm je příliš velká. Na datech nahraných během cyklického únavového zatěžování malé letecké součásti bude předvedena nová lokalizační metoda využívající principy známé z teorie fuzzy množin.
Akustická emise cyklicky zatěžovaných leteckých konstrukcí
Blaháček, Michal ; Skála, J.
Značné riziko pro bezpečnost současného letectví představuje únavové poškození leteckých konstrukcí. Obvykle se tento problém řeší preventivní výměnou kritických dílů, bez ohledu na jejich skutečný stav. To je ovšem dosti nákladný a neefektivní postup. Velkým přínosem by proto byla diagnostická metoda, která by dokázala detekovat prvotní změny v konstrukci vedoucí později k vytvoření trhliny (měnit součást až když je trhlina jasně patrná může být pozdě). Akustická emise je metoda nedestruktivního zkoušení, která by mohla takové informace poskytnout. Ve VZLÚ byla provedena série cyklických únavových zkoušek leteckých součástí, při nichž byla měřena emisní aktivita vzorku. Po určitém počtu zatěžovacích cyklů byl testovaný vzorek prozkoumán širokým spektrem diagnostických postupů (ultrazvuk, vířivé proudy, optické metody, nelineární ultrazvukové metody, atd.) a výsledky byly konfrontovány s měřením AE.
Vliv vlnové disperse a útlumu v ultrazvukové diagnostice tenkostěnných leteckých konstrukcí
Převorovský, Zdeněk
V příspěvku jsou diskutovány výsledky nedestruktivního zkoušení panelu křídla letounu pomocí ultrazvukových metod - akustické emise a nelineární ultrazvukové spektroskopie. Rozebírány jsou vlivy disperse a útlumu jevů na přenos ultrazvukových vln v letecké konstrukci. Experimentální výsledky jsou porovnány s numerickými simulacemi.
Šíření elastických vln ve složitých leteckých konstrukcích
Blaháček, Michal ; Převorovský, Zdeněk ; Chlada, Milan
Šíření elastických vln v leteckých konstrukcích je velmi složité. Abychom lépe porozumněli specifickým vlastnostem těchto konstrukcí (z hlediska šíření elastických vln), byla provedena řada experimentů s výřezem z křídla letounu L-39. Zaznamenané AE signály byly analyzovány a bylo učiněno několik zajímavých závěrů zejména o jejich frekvenčních parametrech měnících se v důsledku šíření elastické vlny složitou leteckou konstrukcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.